Momen Terindah Hidup Ini

Momen Terindah Hidup Ini

Sunday, July 10, 2011

Isyrin in 3D version ;-)







Assalamulaikum w.b.t

Salam sayang buat anak mama Isyraf & Isyrin...

Seperti mama janjikan, kali ni mama nak tunjuk wajah kesayangan mama Isyrin ketika berusia 6 bulan di alam rahim mama. Hebat kan ciptaan Allah s.w.t, anak kecil comel kini membesar sihat & sempurna dalam rahim mama. Dengan 3d scan, mama dapat lihat dengan jelas susuk tubuh, jantina, & wajah polos Isyrin yang diciptakan Allah s.w.t. Rasa syahdu, gembira, terharu bagai bercampur baur tatkala sonographer tak semena2 memaparkan wajah Isyrin pada mama buat pertama kalinya. Perkara pertama yg terlintas di benak ketika melihat wajah itu hanya satu perkataan iaitu 'AYU'. Betapa ayunya wajah Isyrin pada pandangan mama, terpapar jelas wajah keperempuanan itu.

Mengikut sonographer tu, Isyrin berkembang dengan baik. berat ketika 24 minggu pun dah mencecah 683g, ditunjukkan perkembangan otak juga normal, tulang belakang, tulang kaki, tulang tangan & jantina untuk kepastian & sebetulnya telah mama pasti adalah perempuan & itulah Isyrin mama namakan. Posisi Isyrin ketika dalam keadaan terlangkup seperti sedang sujud, jadi sukar untuk sonographer tu untuk melihat paru2 & jantung Isyrin. Jadi, scan mesti diulang sekali lagi untuk next month. Jadinya, mama berpeluang menatap wajah anak mama sekali lagi ketika usia 7 bulan nanti. Happy & tak sabar rasanya, hehe.


Tulang belakang yang sudah terbentuk.



Kedudukan Isyrin yang memegang leher, so sweet....



Wajah ayu itu =)


Inilah detik2 terindah mama sebagai seorang ibu kepada Isyraf & juga Isyrin. Mama bersyukur pada Allah s.w.t kerna masih diberi peluang merasai nikmat yang tak terhingga ini. Walaupun Isyraf dah dibawa pergi ke alam lain & Isyrin pun kini masih lagi di alam lain. mama saban hari tetap bersyukur dengan apa yang telah Allah s.w.t tetapkan kerna hikmah disebaliknya terlalu besar untuk mama sendiri mengerti. Sesungguhnya, kisah kehidupan ini masih belum berakhir & harapan mama Isyrin lah permulaan semula kehidupan indah buat mama & papa untuk kehidupan seterusnya, amin ya rabbal alamin.


No comments:

Post a Comment